“SHOW ME LOVE” – 2018 február – Csikszereda
A figyelem ereje, mint megtartó és változást segítő lehetőség a tanítás-tanulás folyamatában óvodáskortól a felnőttképzésig.
Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére.
Célja: A pedagógus tanítási folyamatban való részvételének erősítése, életpálya motiváció növelése, belső erőforrások és változástűrés erősítése, egy utazás a bátorság, a szeretet és emberi nagyság világába az önmegismerés mérföldeket járó csizmájában. Segíti az összekapcsolódást belső erőforrásainkkal, életutunk során felfedezhető eszményképeinkkel, belső motivációinkkal, hatóerőinkkel. Továbbá segíti a megküzdést kihívást jelentő és változást hozó helyzetekben.
A program sajátélményű gyakorlatok révén segít felfedezni önmagunkat a változás folyamatában. Annak megtapasztalását támogatja, hogy a tanulásban, fejlődésben való bátor részvétel alapvetően a személyiség ősbizalmán, érettségén, a jelen levés „mindfulness" képességén és a kialakított kapcsolaton múlik.
A cselekvés alapú, gyakorlatokra épülő módszertani eljárások segítségével a képzésen résztvevő pedagógusok önismereti, gyermekközpontú, játék-és drámaalapú, gyakorlatorientált feladatokban szereztek jártasságot.
Képzés helyszíne: Apáczai Csere János Pedagógusok Háza, Csíkszereda, Hargita megye
Képzés ideje: 2018. február 8-10
Köszönet a szervezőknek és a közreműködőknek:
Pöllnitz Ilona SZOMK, központvezető
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
“A VÁLTOZÁS TE MAGAD LÉGY!” – 2018 február Sepsiszentgyörgy
"A VÁLTOZÁS TE MAGAD LÉGY!" - Megkapaszkodás vagy flow
A jelenlét ereje, mint megtartó és változást segítő lehetőség a tanítás-tanulás folyamatában
Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére.
Célja: A bizalom és a reziliencia növelése. Bizalom magamban és a világban: önbizalom és ősbizalom témája. Segíti az összekapcsolódást belső erőforrásainkkal, életutunk során felfedezhető eszményképeinkkel, belső motivációinkkal, hatóerőinkkel. Továbbá segíti a megküzdést kihívást jelentő és változást hozó helyzetekben. A program sajátélményű gyakorlatok révén segít felfedezni önmagunkat a változás folyamatában. Annak megtapasztalását támogatja, hogy a tanulásban, fejlődésben való bátor részvétel alapvetően a személyiség ősbizalmán, érettségén, a jelen levés „mindfulness" képességén és a kialakított kapcsolaton múlik.
A cselekvés alapú, gyakorlatokra épülő módszertani eljárások segítségével a képzésen résztvevő pedagógusok önismereti, gyermekközpontú, játék-és drámaalapú, gyakorlatorientált feladatokban szereztek jártasságot.
Képzés helyszíne: Puskás Tivadar Szaklíceum, Sepsiszentgyörgy, Kovászna megye
Képzés ideje: 2018. február 5-7
Köszönet a szervezőknek és a közreműködőknek:
Pöllnitz Ilona SZOMK, központvezető
Szabó Margit RMPSZ Alsó-Háromszéki Szervezete, elnök
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Mit szeretsz játszani? – Megmondom ki vagy! Résztvevői visszajelzések
Képzéseink legfontosabb elismerése, a résztvevői visszajelzések.
Most ebből válogattunk egy csokorral!
Rólunk mondták...
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Értékek, tradíciók és megújulás – Nyári akadémia 2016 augusztus Győr
Változó pedagógus szerepek a 21. Században – értékek, tradíciók és megújulás
Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére.
A tanfolyam célja: A XXI. század pedagógiai szerep változások bemutatása. A gyakorlatban használható új módszertani elemek és eljárások ismertetése. Különös képen a Z és Y generációk tekintetében. Egyéni fejlesztési utak kialakítása.
A képzésen kívül a résztvevők megismerhették Győr különlegességeit.
Képzés helyszíne: Szent Orsolya Kollégium
Képzés ideje: 2016. augusztus 08-12
Köszönet a közreműködőknek:
Szent Orsolya Rend Római Uniójának Magyar Orsolyita Közössége
Pannonhalmi Apátság
Nagy Róbert borász
Jó és Jobb Hidegkonyha Kft
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Szakoktatói szerepek humán aspektusai a XXI. században
Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére - BOLYAI NYÁRI AKADÉMIA 2016
A szakoktatási terület számos eltérést mutat a köznevelési tendenciákhoz képest. A tanítványokat egy korábbi életszakaszukban orientálja egy szakma felé, akár készíti fel egy hivatásra. Itt a tanításban a szakemberré nevelés, a szakma szeretete, hozzáállás és munkamód átadása is jelentős szerepet kap. A technikai, technológiai váltások, a duális szakképzés kialakulása és az ebből következő tananyag változások lényegesen gyakoribbak. Ezen kívül a szakképzési rendszerbe bekerülő tanulók képességei, szociális hátterükben is jelentős különbségek figyelhetők meg. A szakoktatók a folyamatos változásban és teljesítésben kimerülhetnek, kiéghetnek, vagy ezt megelőzve tudatosan készülhetnek fel a változás kihívásaira.
Ezt a célt kívánta szolgálni a képzés maga is.
Helyszín: Nagykároly, Simion Barnutiu Szakközépiskola
Célcsoport: Szakoktatók, mérnöktanárok, szakképzésben résztvevő oktatók
Időpont: 2016. július 24-30
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
„Rossz gyerekek márpedig nincsenek” – Nyári akadémia 2017 augusztus Győr
„Rossz gyerekek márpedig nincsenek" - A játék, mint fejlesztő lehetőség a tanítási-tanulási folyamatban óvodáskortól a felnőttképzésig képzés
Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére.
Célja: Olyan tanítási-tanulási folyamatot ismertessen, melyben a nem átlagos tanulókkal való foglalkozás kerül fókuszba. Saját élményű gyakorlatok révén segít felfedezni, hogy a fejlesztő-aktiváló erő a gyermek értékes tulajdonságainak felismerésében rejlik.
Az úgynevezett rendellenességek mögött különleges adottságok rejlenek. A cselekvés alapú, játékos gyakorlatokra épülő módszertani eljárások segítségével a képzésen résztvevő pedagógusok gyermekközpontú, játékalapú, gyakorlatorientált feladatokban szereznek jártasságot.
A képzésen kívül a résztvevők megismerhették Győr különlegességeit.
Képzés helyszíne: Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium
Képzés ideje: 2017. augusztus 07-11
Köszönet a közreműködőknek:
Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium
Pannonhalmi Apátság
Nagy Róbert borász
Győri Kékfestő Műhely
Duna Kávéház & Bisztró Győr
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
A játék öröme, mint önismereti út a pedagógiában. 2017 július Szováta
Mit szeretsz játszani? - Megmondom ki vagy!
“Egy embert jobban meg lehet ismerni egy óra játék alatt, mint egy év beszélgetéssel.”
A képzésen a játék hatóereje sajátélményű gyakorlatok révén került bemutatásra. Segített felfedezni, hogy a fejlesztő-aktiváló erő a gyermek értékes tulajdonságainak felismerésében és ahhoz kapcsolódó életerők mobilizálásában rejlik. A képzésen megismert játékok segítenek a saját és a tanulóink önismereti munkájában, amely a tanulást is olykor játékos önmegismeréssé változtathatja.
A játékosság nagymértékben hozzájárul a tanulás iránti érdeklődés, lelkesedés felkeltéséhez, csoportkohézió, összetartozás, bizalom, önérvényesítés és együttműködés erősítéséhez.
Számos gyakorlati példákat mutattunk be a tanulók fejlesztéséről.
Az egy hetes képzés Szovátán a Teleki Oktatási Központban valósult meg 22 fő részvételével. A képzés a RMPSZ Bólyai Nyári Akadémiai sorozat keretében történt. Köszönet a munkájukért!
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Az időről való gondolkodásunk, kicsit másként – Időről időre
Mit kezdünk a napjainkkal? Mire való az időnk? Hogy értékeljük az életünk perceit. Ezeknek a kérdéseknek egyfajta értelmezése ez a rövid filmrészlet. A konkrét választ mindenki magába találja úgyis meg...
Forrás: Időről időre /About Time/ angol film, 2013 Rendező: Richard Curtis
http://www.oktataskutato.hu/
http://www.otftrening.hu
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF

“SHOW ME LOVE” – 2018 február – Csikszereda

“A VÁLTOZÁS TE MAGAD LÉGY!” – 2018 február Sepsiszentgyörgy

Mit szeretsz játszani? – Megmondom ki vagy! Résztvevői visszajelzések

Értékek, tradíciók és megújulás – Nyári akadémia 2016 augusztus Győr

Szakoktatói szerepek humán aspektusai a XXI. században

„Rossz gyerekek márpedig nincsenek” – Nyári akadémia 2017 augusztus Győr

A játék öröme, mint önismereti út a pedagógiában. 2017 július Szováta

Az időről való gondolkodásunk, kicsit másként – Időről időre