Filmek, prezentációk

A játék öröme, mint önismereti út a pedagógiában. 2017 július Szováta Mit szeretsz játszani? - Megmondom ki vagy! “Egy embert jobban meg lehet ismerni egy óra játék alatt, mint egy év beszélgetéssel.” A képzésen a játék hatóereje sajátélményű gyakorlatok révén került bemutatásra. Segített felfedezni, hogy a fejlesztő-aktiváló erő a gyermek értékes tulajdonságainak felismerésében és ahhoz kapcsolódó életerők mobilizálásában rejlik. A képzésen megismert játékok segítenek a saját és a tanulóink önismereti munkájában, amely a tanulást is olykor játékos önmegismeréssé változtathatja. A játékosság nagymértékben hozzájárul a tanulás iránti érdeklődés, lelkesedés felkeltéséhez, csoportkohézió, összetartozás, bizalom, önérvényesítés és együttműködés erősítéséhez. Számos gyakorlati példákat mutattunk be a tanulók fejlesztéséről. Az egy hetes képzés Szovátán a Teleki Oktatási Központban valósult meg 22 fő részvételével. A képzés a RMPSZ Bólyai Nyári Akadémiai sorozat keretében történt. Köszönet a munkájukért! Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Az időről való gondolkodásunk, kicsit másként – Időről időre Mit kezdünk a napjainkkal? Mire való az időnk? Hogy értékeljük az életünk perceit. Ezeknek a kérdéseknek egyfajta értelmezése ez a rövid filmrészlet. A konkrét választ mindenki magába találja úgyis meg... Forrás: Időről időre /About Time/ angol film, 2013 Rendező: Richard Curtis http://www.oktataskutato.hu/ http://www.otftrening.hu Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Tanári létformák, módszertani képzések Rövid bemutató film arról, hogy miként gondolkodunk az oktatásról és milyen elvekre építjük fel a képzéseinket. Egyszerűen, érthetően, emberien OTF
Gondolatok a hegyekről

Mi lenne, ha a tudásra is úgy tekintenénk, mint ahogy a hegyekről beszél egy helybéli székely, Szentjóbi Endre?
(forrás: Gyergyói-havasok 2. - a Maros és az Olt bölcsője)

Szalontüdő

Egy rövid film, mely képzéseken, oktatásban jól használható, korosztálytól függetlenül. Az előítéletről és a félreértésről szól.

Érdemes úgy megmutatni, hogy 5 perc 25 másodpercnél megállítjuk a videót, majd megkérjük a képzésen résztvevőket, hogy foglalják össze az eddig történteket. Majd véleményezés nélkül folytatjuk a filmet.

Kezdődjék az oktatás forradalma!

Ebben a vicces nyomon megrendítően őszinte videóban Sir Ken Robinson javasolja az oktatás radikális elmozdulását a standardizált iskoláktól a személyre szabott tanulás irányában. Oda, ahol a gyerekek "természetes tehetsége" virágozhat. Dönteni érdemes, hogy a lineáris oktatási modellt követjük, vagy az organikusan felépített modellt próbáljuk ki. "Mert az emberi tehetség elképesztően sokféle!" -Sir Ken Robinson

Az önálló tanulás gyakorlati megvalósítása

Indiai oktatási tudós Sugata Mitra ebben a videóban azzal foglalkozik, ami az egyik legnagyobb probléma a globális oktatási színtéren:  a legjobb tanárok és az iskolák nem ott vannak, ahol a legnagyobb szükség van. Akkor mégis hogy lehet egy gyerekeket, motivált állapotban, önálló felügyelt nélkül rávenni arra, hogy tanuljon? E videó segítségével át lehet gondolni a saját oktatásunk gyakorlatát. Esetleg néhány ötletet is meríthetünk! Ha ott, Nekik sikerült, akkor nekünk is sikerülhet!

A sebezhetőség ereje – The power of vulnerability

Brene Brown az emberi kapcsolatokat tanulmányozza. Saját példáján keresztül beszél arról, hogy sebezhetőségünket  milyen módokon próbáljuk elfedni és azért milyen árat fizetünk. A sebezhetőség vállalása önmagunk elfogadásának őszinte és bátor útja, amely kapcsolataink bensőséges megéléséhez és a fejlődéshez alapvetően szükséges.

A Burn out jelenség és megelőzésének módszerei – Dr. Varga Gábor (előadó)

Burn out: A kiégés olyan lelki állapot, melyet rossz közérzet, érzelmi-fizikai-lelki kimerülés, kétségbeesés, reménytelenség, akár életuntság is jellemezhet. Okai lehetnek a hosszú munkaidő, megterhelő igénybevétel, nagy felelősség, feszültség teli légkör, erkölcsi és anyagi megbecsülés hiánya, adminisztratív terhek, előrejutási lehetőségek limitjei, kollegiális együttműködés hiánya, vagy rossz az egyén megküzdési stratégiái.  Megelőzhető-e? Milyen eszközökkel? Felvétel a TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2012-0006 pályázat keretein belül került felvételre 2013. 11. 12-én

A világ és az ember nyilvánvaló titkai – Dr. Vekerdy Tamás

Mit érdemes megtanulni? Be kell-e fejezni az "anyagot"? Mit mér az osztályzat? És mit nem. Nyolcféle intelligencia. Képezhetetlenek, rossz tanulók, tompák, mulyák - lassúak és későn érők - sikerei az életben. A differenciálás. Mit tudsz? - vagy: mit nem tudsz? Ájulás, rosszullét - avagy: "a patológia helye a tudományok rendszerében". Tervezd meg! Kulcsszavak: élmény és öröm! Felvétel a TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2012-0006 pályázat keretein belül került felvételre

Az érzelmek logikája – Mérő László

Az érzelmek a logikus gondolkodásban is jelen vannak, sőt, hiányukat éppen a racionális gondolkodás sínyli meg elsősorban. És ez nemcsak a pozitív érzelmekre érvényes: egy rossz hangulat vagy hirtelen düh javíthatja gondolkodásunk minőségét, és akár az üzleti döntéshozatalban is segíthet. Vajon mi az érzelmek szerepe a gondolkodásban és a gazdaságban, melyek a rosszkedv előnyei, mit jelent valójában az érzelmi intelligencia?  Felvétel a TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2012-0006 pályázat keretein belül került felvételre 2015. 02. 18-án.

Élettapasztalat Életbölcsesség – Pál Ferenc

Hogyan válhatnak mindig elérhető erőforrássá a pozitív életeseményeink?
Hogyan alakítsuk át a negatív élettapasztalatainkat, hogy segítsék a fejlődésünket?
Mit kezdhetünk a negatív emlékeinkkel, hogy ne jelentsenek akadályt az életünkben?
Hogyan tanulhatunk a tapasztalatainkból? Felvétel a TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2012-0006 pályázat keretein belül került felvételreF

Improvizációs színházi előadás – ImpróExam

Oktatás improvizálása. Az Improvizációs színház győri helyi kezdeményezésként 2008 óta színesíti a győri kulturális események kínálatát és szórakoztatja a közönséget. Az elmúlt 7 évben több, mint 100 alkalommal játszott interaktív előadásokat, bejárta az országot Miskolctól Pécsig. Rögtönzéses játékainkat különböző formátumokban kínáljuk.   Felvétel a TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2012-0006 pályázat keretein belül került felvételre.

Kreativitás és innováció fejlesztése – Érintések Improvizációs Színpad

Érintések Improvizációs Színpad. A társulat 1997-ben alakult. Az előadások a közönség és a játszók közötti interakciókra épülnek. Nem szokványos színházi produkcióról van tehát szó. Az előadások – az improvizáció jellegéből fakadóan - egyszeriek, megismételhetetlenek. A játszók nem hivatásos színészek, hanem mentálhigiénés végzettséggel rendelkező tanárok, óvónők, szociálpedagógusok.  Fogyasztóivá szürkülő világunkban az Érintések Improvizációs Színpad tagjai előadásukkal meg próbálnak emberi gesztusokat, érzelmeket csempészni a nézők életébe. Oktatás improvizálása. Felvétel a TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2012-0006 pályázat keretein belül került felvételre

Racionális és nem racionális, de értelmes gondolkodás – Mérő László

Miben rejlik a racionális gondolkodás ereje, és mik a korlátai, amelyek szükségessé teszik az okosság más formáinak a fennmaradását is? A racionális gondolkodás erejének és korlátainak megismerése segít saját gondolkodásunk mélyebb megértésében, valamint nyitottabbá tesz a mienktől eltérő gondolkodásmódok iránt. TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2012-0006 pályázat keretein belül került felvételre

Tanári arcok, avagy mi van a maszk mögött – Baróti Enikő

Mi van benne egy oktatói életútban? Milyen ma egy felsőoktatásban dolgozó oktató, különösen ha tanári munkáját hivatásnak éli meg? Milyen kapaszkodók segítik és milyen célok, vágyak hajtják belülről? Hogyan tud fejlődni tanári és emberi minőségében?Felvétel a TÁMOP-4.1.2.A/1-11/1-2012-0006 pályázat keretein belül került felvételre