Filmek, prezentációk

A pedagógus, mint “VARÁZSTÜKÖR” „TÜKRÖM-TÜKRÖM MONDD MEG NÉKEM…” - A pedagógus, mint "VARÁZSTÜKÖR”- A tekintet, a hang, az érintés és a tanár-diák kapcsolat egyéb teremtő eszközei Nyári Akadémia határon túli magyar pedagógusok részére. Képzés helye és ideje: Győr, 2018. augusztus 06 – 10 A képzés célja: A tanítási-tanulási folyamat integratív és organikus modelljének ismertetése. A cselekvés alapú, kreativitást és személyiséget fejlesztő gyakorlatokra épülő módszertani eljárások segítségével a képzésen résztvevő pedagógusok gyermekközpontú, játékalapú, gyakorlatorientált feladatokban szereznek jártasságot. A megismert módszereket közvetlenül tudják majd a saját pedagógiai munkájukba adaptálni.
Modernitás és kreativitás. Dualitás és felelősségtudat Bolyai Nyári Akadémia – 2018 A képzésen a résztvevők megismerkedtek a duális szakképzési rendszer Magyarországi formáival. Az y és z generációs tanulók specialitásai és kreatív fejlesztési lehetőségeivel. A folyamatos visszacsatolások szerepével és helyével a pedagógus munkájában. Valamint a képzés középpontjában a szakmai pedagógusok változásokra való tudatosabb felkészítése, kreatív módszertani eszköztár és saját portfólió bővítése szerepelt. A képzés helye és ideje: Nyárádszereda, 2018. július 16-20.
Pedagógusok személyiség fejlesztése A Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége, a Magyar Kormány Kárpát-medencei óvodafejlesztési projektje regionális programjainak keretében, a magyar tannyelvű bölcsődék és óvodák didaktikai személyzete számára meghirdette a Differenciált óvodai nevelés a szociális környezet kontextusában című 44 órás akkreditált szakmai továbbképzést. A képzés témakörei voltak: - Szociálisan hátrányos helyzetű gyerekekkel való bánásmód - Sajátos nevelési igényű gyerekek óvodai nevelése - A család és az óvodai nevelés kapcsolata - Szakmai személyiségfejlesztés - Kommunikációs kompetenciák fejlesztése kétnyelvű környezetben A megvalósult képzés helye és ideje: Gyergyószentmiklós, 2018. július 09-13.
Differenciált óvodai nevelés a szociális környezet kontextusában A Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége, a Magyar Kormány Kárpát-medencei óvodafejlesztési projektje regionális programjainak keretében, a magyar tannyelvű bölcsődék és óvodák didaktikai személyzete számára meghirdette a Differenciált óvodai nevelés a szociális környezet kontextusában című 44 órás akkreditált szakmai továbbképzést. A képzés témakörei voltak: - Szociálisan hátrányos helyzetű gyerekekkel való bánásmód - Sajátos nevelési igényű gyerekek óvodai nevelése - A család és az óvodai nevelés kapcsolata - Szakmai személyiségfejlesztés - Kommunikációs kompetenciák fejlesztése kétnyelvű környezetben A megvalósult képzés helye és ideje: Szováta, Teleki Oktatási Központ, 2018. június 18-22.
Bátorságról és becsületről diákszemmel Ez a filmrészlet az elfogadásról, a toleranciáról és a jóságról. Miként gondolkodhat egy gyermek a bátorságról és a becsületről. Mindenkinek ajánljuk a filmet, aki egy hátrányos helyzetű gyermek tehetségének a felfedezésére kíváncsi. Részlet a A szív bajnokai /The Blind Side/ című filmből.
Mi segit ha nincs bajos mázas keksz? – Mindennapi örömeink Mi segít, ha nincs bajor mázas keksz? Mindennapjainkban sok olyan történet, esemény van amely átsegít a nehézségeken és örömet okoz. Ha figyelünk ezeket az örömforrásainkat ugyanolyan könnyű érzékelni, mint egy süti mennyei ízét! Erről szól ez a rövid részlet a Stranger Than Fiction című filmből. Ha nem találjuk ezeket, akkor jól jöhet egy kis segítség! Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
“SHOW ME LOVE” – 2018 február – Csikszereda A figyelem ereje, mint megtartó és változást segítő lehetőség a tanítás-tanulás folyamatában óvodáskortól a felnőttképzésig. Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére. Célja: A pedagógus tanítási folyamatban való részvételének erősítése, életpálya motiváció növelése, belső erőforrások és változástűrés erősítése, egy utazás a bátorság, a szeretet és emberi nagyság világába az önmegismerés mérföldeket járó csizmájában. Segíti az összekapcsolódást belső erőforrásainkkal, életutunk során felfedezhető eszményképeinkkel, belső motivációinkkal, hatóerőinkkel. Továbbá segíti a megküzdést kihívást jelentő és változást hozó helyzetekben. A program sajátélményű gyakorlatok révén segít felfedezni önmagunkat a változás folyamatában. Annak megtapasztalását támogatja, hogy a tanulásban, fejlődésben való bátor részvétel alapvetően a személyiség ősbizalmán, érettségén, a jelen levés „mindfulness" képességén és a kialakított kapcsolaton múlik. A cselekvés alapú, gyakorlatokra épülő módszertani eljárások segítségével a képzésen résztvevő pedagógusok önismereti, gyermekközpontú, játék-és drámaalapú, gyakorlatorientált feladatokban szereztek jártasságot. Képzés helyszíne: Apáczai Csere János Pedagógusok Háza, Csíkszereda, Hargita megye Képzés ideje: 2018. február 8-10 Köszönet a szervezőknek és a közreműködőknek: Pöllnitz Ilona SZOMK, központvezető Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
“A VÁLTOZÁS TE MAGAD LÉGY!” – 2018 február Sepsiszentgyörgy "A VÁLTOZÁS TE MAGAD LÉGY!" - Megkapaszkodás vagy flow A jelenlét ereje, mint megtartó és változást segítő lehetőség a tanítás-tanulás folyamatában Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére. Célja: A bizalom és a reziliencia növelése. Bizalom magamban és a világban: önbizalom és ősbizalom témája. Segíti az összekapcsolódást belső erőforrásainkkal, életutunk során felfedezhető eszményképeinkkel, belső motivációinkkal, hatóerőinkkel. Továbbá segíti a megküzdést kihívást jelentő és változást hozó helyzetekben. A program sajátélményű gyakorlatok révén segít felfedezni önmagunkat a változás folyamatában. Annak megtapasztalását támogatja, hogy a tanulásban, fejlődésben való bátor részvétel alapvetően a személyiség ősbizalmán, érettségén, a jelen levés „mindfulness" képességén és a kialakított kapcsolaton múlik. A cselekvés alapú, gyakorlatokra épülő módszertani eljárások segítségével a képzésen résztvevő pedagógusok önismereti, gyermekközpontú, játék-és drámaalapú, gyakorlatorientált feladatokban szereztek jártasságot. Képzés helyszíne: Puskás Tivadar Szaklíceum, Sepsiszentgyörgy, Kovászna megye Képzés ideje: 2018. február 5-7 Köszönet a szervezőknek és a közreműködőknek: Pöllnitz Ilona SZOMK, központvezető Szabó Margit RMPSZ Alsó-Háromszéki Szervezete, elnök Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Mit szeretsz játszani? – Megmondom ki vagy! Résztvevői visszajelzések Képzéseink legfontosabb elismerése, a résztvevői visszajelzések. Most ebből válogattunk egy csokorral! Rólunk mondták... Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Értékek, tradíciók és megújulás – Nyári akadémia 2016 augusztus Győr Változó pedagógus szerepek a 21. Században – értékek, tradíciók és megújulás Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére. A tanfolyam célja: A XXI. század pedagógiai szerep változások bemutatása. A gyakorlatban használható új módszertani elemek és eljárások ismertetése. Különös képen a Z és Y generációk tekintetében. Egyéni fejlesztési utak kialakítása. A képzésen kívül a résztvevők megismerhették Győr különlegességeit. Képzés helyszíne: Szent Orsolya Kollégium Képzés ideje: 2016. augusztus 08-12 Köszönet a közreműködőknek: Szent Orsolya Rend Római Uniójának Magyar Orsolyita Közössége Pannonhalmi Apátság Nagy Róbert borász Jó és Jobb Hidegkonyha Kft Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Szakoktatói szerepek humán aspektusai a XXI. században Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére - BOLYAI NYÁRI AKADÉMIA 2016 A szakoktatási terület számos eltérést mutat a köznevelési tendenciákhoz képest. A tanítványokat egy korábbi életszakaszukban orientálja egy szakma felé, akár készíti fel egy hivatásra. Itt a tanításban a szakemberré nevelés, a szakma szeretete, hozzáállás és munkamód átadása is jelentős szerepet kap. A technikai, technológiai váltások, a duális szakképzés kialakulása és az ebből következő tananyag változások lényegesen gyakoribbak. Ezen kívül a szakképzési rendszerbe bekerülő tanulók képességei, szociális hátterükben is jelentős különbségek figyelhetők meg. A szakoktatók a folyamatos változásban és teljesítésben kimerülhetnek, kiéghetnek, vagy ezt megelőzve tudatosan készülhetnek fel a változás kihívásaira. Ezt a célt kívánta szolgálni a képzés maga is. Helyszín: Nagykároly, Simion Barnutiu Szakközépiskola Célcsoport: Szakoktatók, mérnöktanárok, szakképzésben résztvevő oktatók Időpont: 2016. július 24-30 Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
„Rossz gyerekek márpedig nincsenek” – Nyári akadémia 2017 augusztus Győr „Rossz gyerekek márpedig nincsenek" - A játék, mint fejlesztő lehetőség a tanítási-tanulási folyamatban óvodáskortól a felnőttképzésig képzés Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére. Célja: Olyan tanítási-tanulási folyamatot ismertessen, melyben a nem átlagos tanulókkal való foglalkozás kerül fókuszba. Saját élményű gyakorlatok révén segít felfedezni, hogy a fejlesztő-aktiváló erő a gyermek értékes tulajdonságainak felismerésében rejlik. Az úgynevezett rendellenességek mögött különleges adottságok rejlenek. A cselekvés alapú, játékos gyakorlatokra épülő módszertani eljárások segítségével a képzésen résztvevő pedagógusok gyermekközpontú, játékalapú, gyakorlatorientált feladatokban szereznek jártasságot. A képzésen kívül a résztvevők megismerhették Győr különlegességeit. Képzés helyszíne: Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium Képzés ideje: 2017. augusztus 07-11 Köszönet a közreműködőknek: Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium Pannonhalmi Apátság Nagy Róbert borász Győri Kékfestő Műhely Duna Kávéház & Bisztró Győr Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
A játék öröme, mint önismereti út a pedagógiában. 2017 július Szováta Mit szeretsz játszani? - Megmondom ki vagy! “Egy embert jobban meg lehet ismerni egy óra játék alatt, mint egy év beszélgetéssel.” A képzésen a játék hatóereje sajátélményű gyakorlatok révén került bemutatásra. Segített felfedezni, hogy a fejlesztő-aktiváló erő a gyermek értékes tulajdonságainak felismerésében és ahhoz kapcsolódó életerők mobilizálásában rejlik. A képzésen megismert játékok segítenek a saját és a tanulóink önismereti munkájában, amely a tanulást is olykor játékos önmegismeréssé változtathatja. A játékosság nagymértékben hozzájárul a tanulás iránti érdeklődés, lelkesedés felkeltéséhez, csoportkohézió, összetartozás, bizalom, önérvényesítés és együttműködés erősítéséhez. Számos gyakorlati példákat mutattunk be a tanulók fejlesztéséről. Az egy hetes képzés Szovátán a Teleki Oktatási Központban valósult meg 22 fő részvételével. A képzés a RMPSZ Bólyai Nyári Akadémiai sorozat keretében történt. Köszönet a munkájukért! Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Az időről való gondolkodásunk, kicsit másként – Időről időre Mit kezdünk a napjainkkal? Mire való az időnk? Hogy értékeljük az életünk perceit. Ezeknek a kérdéseknek egyfajta értelmezése ez a rövid filmrészlet. A konkrét választ mindenki magába találja úgyis meg... Forrás: Időről időre /About Time/ angol film, 2013 Rendező: Richard Curtis http://www.oktataskutato.hu/ http://www.otftrening.hu Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Tanári létformák, módszertani képzések Rövid bemutató film arról, hogy miként gondolkodunk az oktatásról és milyen elvekre építjük fel a képzéseinket. Egyszerűen, érthetően, emberien OTF
Gondolatok a hegyekről

Mi lenne, ha a tudásra is úgy tekintenénk, mint ahogy a hegyekről beszél egy helybéli székely, Szentjóbi Endre?
(forrás: Gyergyói-havasok 2. - a Maros és az Olt bölcsője)