Szeretetről, félelemről és az akaratról
A szeretet ellentéte a közöny, ami az érzések hiánya. A félelem, ami blokkolja az életünket és csak az emlékekbe burkolózva nem tesszük meg azokat a lépéseket, melytől ismét szárnyalhatunk. Ezekkel a gondolatokkal szeretnénk búcsúzni Vekerdy Tanár Úrtól, aki gondolatai segíti az önmagunk, gyermekeink és a környezetünk megismerését.
Részlet a Szerelem vak (2017) című filmből.
Iskolai beilleszkedés nehézségei tanulói és tanári szemszögből
Egy új közösségbe bekerülni mindenkinek nagy kihívás.
Ez a filmrészlet az iskolai beilleszkedésről, elfogadásról, a toleranciáról és a jóságról.
"A nagyság nem az erőben rejlik, hanem abban, ha valaki jól használja azt. Az az illető lehet a legnagyobb, kinek az ereje a legtöbb szívet inspirálja, azzal, hogy helyes példát állít..." - részlet a filmből
Mindenkinek ajánljuk a filmet, aki egy hátrányos helyzetű gyermek tehetségének a felfedezésére kíváncsi.
Részlet Az igazi csoda /Wonder/ című filmből.
www.oktataskutato.hu
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
A pedagógus, mint “VARÁZSTÜKÖR”
„TÜKRÖM-TÜKRÖM MONDD MEG NÉKEM…” - A pedagógus, mint "VARÁZSTÜKÖR”- A tekintet, a hang, az érintés és a tanár-diák kapcsolat egyéb teremtő eszközei Nyári Akadémia határon túli magyar pedagógusok részére. Képzés helye és ideje: Győr, 2018. augusztus 06 – 10 A képzés célja: A tanítási-tanulási folyamat integratív és organikus modelljének ismertetése. A cselekvés alapú, kreativitást és személyiséget fejlesztő gyakorlatokra épülő módszertani eljárások segítségével a képzésen résztvevő pedagógusok gyermekközpontú, játékalapú, gyakorlatorientált feladatokban szereznek jártasságot.
A megismert módszereket közvetlenül tudják majd a saját pedagógiai munkájukba adaptálni.
Modernitás és kreativitás. Dualitás és felelősségtudat
Bolyai Nyári Akadémia – 2018 A képzésen a résztvevők megismerkedtek a duális szakképzési rendszer Magyarországi formáival. Az y és z generációs tanulók specialitásai és kreatív fejlesztési lehetőségeivel. A folyamatos visszacsatolások szerepével és helyével a pedagógus munkájában. Valamint a képzés középpontjában a szakmai pedagógusok változásokra való tudatosabb felkészítése, kreatív módszertani eszköztár és saját portfólió bővítése szerepelt.
A képzés helye és ideje: Nyárádszereda, 2018. július 16-20.
Pedagógusok személyiség fejlesztése
A Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége, a Magyar Kormány Kárpát-medencei óvodafejlesztési projektje regionális programjainak keretében, a magyar tannyelvű bölcsődék és óvodák didaktikai személyzete számára meghirdette a Differenciált óvodai nevelés a szociális környezet kontextusában című 44 órás akkreditált szakmai továbbképzést. A képzés témakörei voltak: - Szociálisan hátrányos helyzetű gyerekekkel való bánásmód - Sajátos nevelési igényű gyerekek óvodai nevelése - A család és az óvodai nevelés kapcsolata - Szakmai személyiségfejlesztés - Kommunikációs kompetenciák fejlesztése kétnyelvű környezetben A megvalósult képzés helye és ideje: Gyergyószentmiklós, 2018. július 09-13.
Differenciált óvodai nevelés a szociális környezet kontextusában
A Romániai Magyar Pedagógusok Szövetsége, a Magyar Kormány Kárpát-medencei óvodafejlesztési projektje regionális programjainak keretében, a magyar tannyelvű bölcsődék és óvodák didaktikai személyzete számára meghirdette a Differenciált óvodai nevelés a szociális környezet kontextusában című 44 órás akkreditált szakmai továbbképzést. A képzés témakörei voltak: - Szociálisan hátrányos helyzetű gyerekekkel való bánásmód - Sajátos nevelési igényű gyerekek óvodai nevelése - A család és az óvodai nevelés kapcsolata - Szakmai személyiségfejlesztés - Kommunikációs kompetenciák fejlesztése kétnyelvű környezetben A megvalósult képzés helye és ideje: Szováta, Teleki Oktatási Központ, 2018. június 18-22.
Bátorságról és becsületről diákszemmel
Ez a filmrészlet az elfogadásról, a toleranciáról és a jóságról. Miként gondolkodhat egy gyermek a bátorságról és a becsületről. Mindenkinek ajánljuk a filmet, aki egy hátrányos helyzetű gyermek tehetségének a felfedezésére kíváncsi. Részlet a A szív bajnokai /The Blind Side/ című filmből.
Mi segit ha nincs bajos mázas keksz? – Mindennapi örömeink
Mi segít, ha nincs bajor mázas keksz?
Mindennapjainkban sok olyan történet, esemény van amely átsegít a nehézségeken és örömet okoz. Ha figyelünk ezeket az örömforrásainkat ugyanolyan könnyű érzékelni, mint egy süti mennyei ízét!
Erről szól ez a rövid részlet a Stranger Than Fiction című filmből.
Ha nem találjuk ezeket, akkor jól jöhet egy kis segítség!
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
“SHOW ME LOVE” – 2018 február – Csikszereda
A figyelem ereje, mint megtartó és változást segítő lehetőség a tanítás-tanulás folyamatában óvodáskortól a felnőttképzésig.
Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére.
Célja: A pedagógus tanítási folyamatban való részvételének erősítése, életpálya motiváció növelése, belső erőforrások és változástűrés erősítése, egy utazás a bátorság, a szeretet és emberi nagyság világába az önmegismerés mérföldeket járó csizmájában. Segíti az összekapcsolódást belső erőforrásainkkal, életutunk során felfedezhető eszményképeinkkel, belső motivációinkkal, hatóerőinkkel. Továbbá segíti a megküzdést kihívást jelentő és változást hozó helyzetekben.
A program sajátélményű gyakorlatok révén segít felfedezni önmagunkat a változás folyamatában. Annak megtapasztalását támogatja, hogy a tanulásban, fejlődésben való bátor részvétel alapvetően a személyiség ősbizalmán, érettségén, a jelen levés „mindfulness" képességén és a kialakított kapcsolaton múlik.
A cselekvés alapú, gyakorlatokra épülő módszertani eljárások segítségével a képzésen résztvevő pedagógusok önismereti, gyermekközpontú, játék-és drámaalapú, gyakorlatorientált feladatokban szereztek jártasságot.
Képzés helyszíne: Apáczai Csere János Pedagógusok Háza, Csíkszereda, Hargita megye
Képzés ideje: 2018. február 8-10
Köszönet a szervezőknek és a közreműködőknek:
Pöllnitz Ilona SZOMK, központvezető
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
“A VÁLTOZÁS TE MAGAD LÉGY!” – 2018 február Sepsiszentgyörgy
"A VÁLTOZÁS TE MAGAD LÉGY!" - Megkapaszkodás vagy flow
A jelenlét ereje, mint megtartó és változást segítő lehetőség a tanítás-tanulás folyamatában
Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére.
Célja: A bizalom és a reziliencia növelése. Bizalom magamban és a világban: önbizalom és ősbizalom témája. Segíti az összekapcsolódást belső erőforrásainkkal, életutunk során felfedezhető eszményképeinkkel, belső motivációinkkal, hatóerőinkkel. Továbbá segíti a megküzdést kihívást jelentő és változást hozó helyzetekben. A program sajátélményű gyakorlatok révén segít felfedezni önmagunkat a változás folyamatában. Annak megtapasztalását támogatja, hogy a tanulásban, fejlődésben való bátor részvétel alapvetően a személyiség ősbizalmán, érettségén, a jelen levés „mindfulness" képességén és a kialakított kapcsolaton múlik.
A cselekvés alapú, gyakorlatokra épülő módszertani eljárások segítségével a képzésen résztvevő pedagógusok önismereti, gyermekközpontú, játék-és drámaalapú, gyakorlatorientált feladatokban szereztek jártasságot.
Képzés helyszíne: Puskás Tivadar Szaklíceum, Sepsiszentgyörgy, Kovászna megye
Képzés ideje: 2018. február 5-7
Köszönet a szervezőknek és a közreműködőknek:
Pöllnitz Ilona SZOMK, központvezető
Szabó Margit RMPSZ Alsó-Háromszéki Szervezete, elnök
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Mit szeretsz játszani? – Megmondom ki vagy! Résztvevői visszajelzések
Képzéseink legfontosabb elismerése, a résztvevői visszajelzések.
Most ebből válogattunk egy csokorral!
Rólunk mondták...
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Értékek, tradíciók és megújulás – Nyári akadémia 2016 augusztus Győr
Változó pedagógus szerepek a 21. Században – értékek, tradíciók és megújulás
Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére.
A tanfolyam célja: A XXI. század pedagógiai szerep változások bemutatása. A gyakorlatban használható új módszertani elemek és eljárások ismertetése. Különös képen a Z és Y generációk tekintetében. Egyéni fejlesztési utak kialakítása.
A képzésen kívül a résztvevők megismerhették Győr különlegességeit.
Képzés helyszíne: Szent Orsolya Kollégium
Képzés ideje: 2016. augusztus 08-12
Köszönet a közreműködőknek:
Szent Orsolya Rend Római Uniójának Magyar Orsolyita Közössége
Pannonhalmi Apátság
Nagy Róbert borász
Jó és Jobb Hidegkonyha Kft
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Szakoktatói szerepek humán aspektusai a XXI. században
Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére - BOLYAI NYÁRI AKADÉMIA 2016
A szakoktatási terület számos eltérést mutat a köznevelési tendenciákhoz képest. A tanítványokat egy korábbi életszakaszukban orientálja egy szakma felé, akár készíti fel egy hivatásra. Itt a tanításban a szakemberré nevelés, a szakma szeretete, hozzáállás és munkamód átadása is jelentős szerepet kap. A technikai, technológiai váltások, a duális szakképzés kialakulása és az ebből következő tananyag változások lényegesen gyakoribbak. Ezen kívül a szakképzési rendszerbe bekerülő tanulók képességei, szociális hátterükben is jelentős különbségek figyelhetők meg. A szakoktatók a folyamatos változásban és teljesítésben kimerülhetnek, kiéghetnek, vagy ezt megelőzve tudatosan készülhetnek fel a változás kihívásaira.
Ezt a célt kívánta szolgálni a képzés maga is.
Helyszín: Nagykároly, Simion Barnutiu Szakközépiskola
Célcsoport: Szakoktatók, mérnöktanárok, szakképzésben résztvevő oktatók
Időpont: 2016. július 24-30
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
„Rossz gyerekek márpedig nincsenek” – Nyári akadémia 2017 augusztus Győr
„Rossz gyerekek márpedig nincsenek" - A játék, mint fejlesztő lehetőség a tanítási-tanulási folyamatban óvodáskortól a felnőttképzésig képzés
Továbbképzés határon túli magyar pedagógusok részére.
Célja: Olyan tanítási-tanulási folyamatot ismertessen, melyben a nem átlagos tanulókkal való foglalkozás kerül fókuszba. Saját élményű gyakorlatok révén segít felfedezni, hogy a fejlesztő-aktiváló erő a gyermek értékes tulajdonságainak felismerésében rejlik.
Az úgynevezett rendellenességek mögött különleges adottságok rejlenek. A cselekvés alapú, játékos gyakorlatokra épülő módszertani eljárások segítségével a képzésen résztvevő pedagógusok gyermekközpontú, játékalapú, gyakorlatorientált feladatokban szereznek jártasságot.
A képzésen kívül a résztvevők megismerhették Győr különlegességeit.
Képzés helyszíne: Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium
Képzés ideje: 2017. augusztus 07-11
Köszönet a közreműködőknek:
Czuczor Gergely Bencés Gimnázium és Kollégium
Pannonhalmi Apátság
Nagy Róbert borász
Győri Kékfestő Műhely
Duna Kávéház & Bisztró Győr
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
A játék öröme, mint önismereti út a pedagógiában. 2017 július Szováta
Mit szeretsz játszani? - Megmondom ki vagy!
“Egy embert jobban meg lehet ismerni egy óra játék alatt, mint egy év beszélgetéssel.”
A képzésen a játék hatóereje sajátélményű gyakorlatok révén került bemutatásra. Segített felfedezni, hogy a fejlesztő-aktiváló erő a gyermek értékes tulajdonságainak felismerésében és ahhoz kapcsolódó életerők mobilizálásában rejlik. A képzésen megismert játékok segítenek a saját és a tanulóink önismereti munkájában, amely a tanulást is olykor játékos önmegismeréssé változtathatja.
A játékosság nagymértékben hozzájárul a tanulás iránti érdeklődés, lelkesedés felkeltéséhez, csoportkohézió, összetartozás, bizalom, önérvényesítés és együttműködés erősítéséhez.
Számos gyakorlati példákat mutattunk be a tanulók fejlesztéséről.
Az egy hetes képzés Szovátán a Teleki Oktatási Központban valósult meg 22 fő részvételével. A képzés a RMPSZ Bólyai Nyári Akadémiai sorozat keretében történt. Köszönet a munkájukért!
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF
Az időről való gondolkodásunk, kicsit másként – Időről időre
Mit kezdünk a napjainkkal? Mire való az időnk? Hogy értékeljük az életünk perceit. Ezeknek a kérdéseknek egyfajta értelmezése ez a rövid filmrészlet. A konkrét választ mindenki magába találja úgyis meg...
Forrás: Időről időre /About Time/ angol film, 2013 Rendező: Richard Curtis
http://www.oktataskutato.hu/
http://www.otftrening.hu
Egyszerűen, érthetően, emberien - OTF